X
Головна Тротуарная плитка
Версия для печати

Тротуарна плитка



Цеглинка 45
серый

130,00;140,00;140,00;177,00;140,00;140,00;177,00;нет;177,00;нет;
Цена:

 
Розмiри, мм
213х105 або 198х98
Висота, мм
45
Вага, кг/м2
105
Матерiал щебінь, пісок, цемент
Кольори в асортименті

Цеглинка 60
серый

150,00;160,00;160,00;192,00;160,00;160,00;192,00;нет;192,00;нет;
Цена:

 
Розмiри, мм
213х105 або 198х98
Висота, мм
60
Вага, кг/м2
135
Матерiал щебінь, пісок, цемент
Кольори в асортименті

Цеглинка 80
серый

170,00;190,00;190,00;225,00;190,00;190,00;225,00;нет;225,00;нет;
Цена:

 
Розмiри, мм
213х105 або 198х98
Висота, мм
80
Вага, кг/м2
135
Матерiал щебінь, пісок, цемент
Кольори в асортименті

Старе місто
серый

130,00;140,00;140,00;177,00;140,00;140,00;177,00;нет;177,00;нет;
Цена:

   
Розмiри, мм
118х118
118х88
118х58
118х178
Висота, мм
60 або 45
Вага, кг/м2
140 або 105
Матерiал відсів, пісок, цемент
Кольори в асортименті
 

Старе місто 60
серый

150,00;160,00;160,00;192,00;160,00;160,00;192,00;нет;192,00;нет;
Цена:

   
Розмiри, мм
118х118
118х88
118х58
118х178
Висота, мм
60
Вага, кг/м2
140
Матерiал відсів, пісок, цемент
Кольори в асортименті
 

Альпійська бруківка
серый

150,00;160,00;160,00;192,00;160,00;160,00;192,00;нет;192,00;нет;
Цена:

   
Розмiри, мм
73х116х91
95х116х105
101х116х115
120х116х135
130х116х145
Висота, мм
60
Вага, кг/м2
140
Матерiал відсів, пісок, цемент
Кольори в ассортиментi
 

Римськiй камiнь
серый

150,00;160,00;160,00;192,00;160,00;160,00;192,00;нет;192,00;нет;
Цена:

   
Розмiри, мм
118х88х60
118х100х88х60
118х100х88х60
118х118х100х60
Висота, мм
60
Вага, кг/м2
140
Матерiал відсів, пісок, цемент
Кольори в ассортиментi
 

Поребрик
серый

38,00;65,00;65,00;нет;65,00;65,00;нет;нет;нет;нет;
Цена:

 
Розмiр, мм
700х200
Висота, мм
80
Вага, шт/кг
24
Матерiал відсів, цемент
Кольори в асортименті

Bідлив бетонний
серый

26,00;35,00;35,00;50,00;35,00;35,00;50,00;нет;50,00;нет;
Цена:

   
Розмiр, мм
350х250
Висота, мм
80
Вага, шт/кг
16
Матерiал щебінь, цемент
Кольори в асортименті
 


Тротуарна плитка

ТОВ "ВУД" пропонує тротуарну плитку за досить привабливими цінами. Розрахувати вартість ви можете на цій сторінці.
Тротуарна плитка: історія, переваги, застосування
Мостити дороги каменем першими почали ще греки і римляни.

Виробництво тротуарної плитки було винайдено в Голландії в XIX столітті. Вона використовувалася при будівництві доріг через нестачу в країні кам'яних матеріалів. Після того як застосування такого матеріалу було визнано достатньо успішним, виробництво тротуарної плитки почалося і в інших країнах.
У СРСР бруківка з штучних матеріалів з'явилася в 1970-х - 1980-х роках. Спочатку використовувалися масивні залізобетонні плити квадратної і прямокутної форми. Виробництво фігурної тротуарної плитки почалося в середині дев'яностих років XX століття; спочатку тільки методом вібролиття. На даний момент тротуарна плитка - це досить популярний будівельний матеріал.
Тротуарна плитка використовується для благоустрою та декоративного оформлення покриттів тротуарів, площ, перонів, територій перед котеджами, офісами, банками. Таке мощення надає місту або заміській ділянці цивілізований і доглянутий вигляд. Заміна асфальту на плитку має безліч переваг. Серед них і простота укладання, і привабливий зовнішній вигляд тротуарної плитки, і довговічність тротуарної плитки в порівнянні з іншими покриттями, і виключення можливості утворення вологи на поверхні. На даний момент тротуарна плитка виробляється в широкій колірній гамі шляхом введення до бетонну суміші різних барвників (пігментів). Із звичайного цементу виробляється плитка приглушених тонів, характерних для природного каменю, а при використанні білого цементу можливе отримання яскравих насичених тонів.
Переваги тротуарної плитки
Перш за все - це екологічність. Тротуарна плитка виробляється з натурального, екологічно чистого матеріалу без шкідливих домішок і штучних барвників, який не виділяє канцерогенів.
Другим основним достоїнством слід вважати довговічність. Досить висока міцність тротуарної плитки, здатність витримувати великі механічні навантаження і її низька зношуваність значно продовжують термін її експлуатації і дозволяють надовго зберегти її привабливий зовнішній вигляд.
Далі слідує морозостійкість. Здатність тротуарної плитки витримувати дуже низькі температури робить її практично незамінною в умовах українського клімату.
Стійкість до різних погодних умов. Тротуарна плитка практично несприйнятлива до руйнівного впливу дощу, вітру і відкритого сонця.
Також одним з важливих достоїнств слід визнати простоту у догляді. Тротуарна плитка легко очищується від будь-яких типів забруднень і потребує мінімального догляду.
Наступне - ремонтопридатність. Ця якість робить можливим багаторазове застосування тротуарної плитки при повторній прокладці комунікацій або виконанні інших ремонтних робіт.
Крім того, слід відзначити її естетичність. Тротуарна плитка - ідеальний варіант для мощення тротуарів, доріжок і присадибних територій. Комбінуючи між собою плитки різного розміру, кольору і фактури можна створити незліченну кількість варіантів укладання. Все це дозволяє гармонійно вписати тротуарну плитку в будь-який ландшафт, будь то міська площа, приміський парк або присадибна ділянка.

І, мабуть, основною перевагою необхідно визнати економічність. При незначній різниці в ціні, у порівнянні з тим же асфальтом, тротуарна плитка вимагає набагато менше витрат на укладання, утримання та догляд.
Технологія виробництва тротуарної плитки методом лиття бетонного розчину в пластикові форми, що з'явилася в Україні з середини дев'яностих років минулого століття, стала справжнім відкриттям як для приватних осіб, так і для великих будівельних організацій. Нерозбещений архітектурною різноманітністю український будівельник сприйняв надану можливість отримання доступного матеріалу мощення та благоустрою території як порятунок від постійної залежності від асфальту і бетону, матеріалу досить дорогого і на ті часи дефіцитного.

Купити тротуарну плитку в Дніпропетровську за доступною ціною ви можете, звернувшись за вказаними на сайті контактам. Завод-виробник гарантує високу якість виробленої продукції.
З поширенням технології отримання литої тротуарної плитки зникла проблема вибору матеріалу для будівництва пішохідних тротуарів та майданчиків. Під'їзди до будинків, міські тротуари і цілі міські площі почали набувати цивілізованого «європейського» вигляду. Величезний попит на матеріал цілком закономірно викликав бурхливе зростання приватних підприємств з випуску тротуарної плитки, бордюрів та різноманітних елементів малої архітектури. Цьому сприяла й доступність необхідного технологічного обладнання, частина якого могла бути виготовлена власними силами, а також простота самої технології виробництва литої тротуарної плитки в пластикових формах. Західні виробники, в основному зі Східної Європи, завдяки повній відсутності вітчизняної конкуренції та багатому асортименту пропонованих пластикових форм гарної якості, досить швидко заповнили вакуум матеріалу для благоустрою території.
Безсумнівно, позитивним моментом появи на українському будівельному ринку імпортних пластикових форм для виготовлення тротуарної плитки слід вважати і те, що багато українських виробників будівельних матеріалів починали своє виробництво саме з виготовлення литої тротуарної плитки. Зазвичай такі фірми організовувались у малопридатних приміщеннях (наприклад, у гаражі), згодом часто перетворюючись на великі організації, що виробляють будівельні матеріали.
Ще раз хотілося б відзначити, що небувало великий попит на литу плитку в дев'яностих роках був обумовлений не її експлуатаційними характеристиками, а насамперед практично повною відсутністю альтернативних пропозицій. Асфальт був дуже дефіцитний, укладання пішохідних доріжок з бетону виливалося у вкрай трудомістке заняття, а вібропресована тротуарна плитка, хоча і вироблялася у великій кількості на великих спеціалізованих підприємствах, мала «сумний» зовнішній вигляд, убогий асортимент, та й була практично не доступна приватним особам.
Однак у міру накопичення досвіду виробництва, застосування та експлуатації стали проявлятися деякі неприємні особливості литої тротуарної плитки, та й самої технології її виробництва. Тротуарна плитка, виготовлена методом лиття бетонного розчину в пластикові форми, має привабливий зовнішній вигляд і гладку поверхню. Рухомий бетон з великим вмістом цементу, який застосовується для виготовлення литої тротуарної плитки, легко піддається фарбуванню в різні кольори. Завдяки великому асортименту форм можливе отримання виробів, що мають різну фактуру поверхні. Але, на жаль, всі плюси литої тротуарної плитки безсилі перед кількома мінусами, первовічно властивими цьому матеріалу і способу його виробництва.
При значній витраті високомарочного цементу, найчастіше міцність литої тротуарної плитки недостатня для експлуатації в місцях з інтенсивним рухом. Виготовлена з точним дотриманням рекомендованого технологічного процесу і пропорцій, лита тротуарна плитка насилу укладалася у вимоги, які пред'являються діючими ДСТУ (ДСТУ Б В.2.7-145: 2008 «Будівельні матеріалі. Вироби бетонні тротуарні неармовані. Технічні умови» і ДСТУ Б В.2.7 -238:2010 «Будівельні матеріали. Плити бетонні тротуарні. Технічні умови» - далі за текстом ДСТУ) у частині стирання бетону. Показники стиранням литої тротуарної плитки рідко опускаються нижче 1.4г/см2. У той час як зношуваність тротуарної плитки, що працює в умовах малої інтенсивності руху, за вимогами ДСТУ повинна бути не вище 0.7 г/см2.
Морозостійкість тротуарної плитки - найважливіший показник, від якого безпосередньо залежить довговічність елементів мощення. Поряд з показниками водопоглинення, морозостійкість визначає терміни експлуатації покриття. Іншими словами, показники морозостійкості (вимірюється в циклах, позначається латинською літерою «F») говорять, скільки років тротуарна плитка гарантовано збереже свій зовнішній вигляд без видимих пошкоджень верхнього шару.
У ДСТУ вказується, що морозостійкість тротуарної плитки повинна бути не нижче F-100! І це для південних районів, де температура найбільш холодної п'ятиденки від 0 до -5 ° С. Для центрального регіону України, де температура найбільш холодної п'ятиденки від -5 до -15 ° С, а для більш північних районів від -15 до -45 ° С, морозостійкість тротуарної плитки повинна бути не нижче F-150 і F-200 відповідно! Але тротуарна плитка, виготовлена за технологією вібролиття, практично не відповідає цим вимогам! Морозостійкість литої тротуарної плитки значно нижче показників, зазначених у діючих ДСТУ. Водопоглинання литої плитки також не відповідає вимогам ДСТУ і зазвичай вище зазначених 5 - 6%.
Результат таких грубих невідповідностей - малий термін нормальної експлуатації тротуарної плитки, виготовленої за технологією вібролиття. Практично скрізь можна спостерігати, що порівняно недавно укладена плитка вже через кілька років починає кришитися і розтріскуватися. Причому в місцях з інтенсивним рухом це відбувається вже через пару років. В результаті матеріал, зобов'язаний служити дуже довго, через незначний час вже потребує ремонту, а часто і повної заміни! Нагадаємо, що заміна елементів мощення - процедура набагато більш складна і трудомістка, ніж укладання!
Причому перераховані вище проблеми в основному притаманні литій тротуарній плитці. Плитка, виготовлена методом вібропресування, служить набагато довше. У багатьох великих містах України можна зустріти місця, де вібропресована тротуарна плитка, виготовлена ще в 70-х роках ХХ століття, має прекрасний зовнішній вигляд і відмінно збереглася навіть в умовах інтенсивної експлуатації. І хоча найчастіше міські майданчики з укладеною плиткою далекі від досконалості, причина цього, швидше за все, — відсутність надійної піщаної подушки і системи водовідливу, що прийшли в непридатність, ніж сама тротуарна плитка.
Справа в тому, що цілком природне бажання міських муніципалітетів, комунальних служб, а також юридичних і фізичних осіб заощадити грошові кошти на благоустрої шляхом придбання найдешевшої тротуарної плитки і наймання для її укладання, м'яко кажучи, «любителів», повністю відповідає старій приказці: « скупий платить двічі ». А от щоб зрозуміти, як виробляється якісна тротуарна плитка, як визначити її якість при виборі і яка технологія укладання плитки буде правильною, - необхідно прочитати цю статтю.
Отже, досвід експлуатації тротуарної плитки, виготовленої за технологією вібролиття, виявив серйозні недоліки, властиві цьому матеріалу і методу його виробництва.

Тому виробники і споживачі тротуарної плитки все частіше задаються резонним питанням: так яка ж тротуарна плитка краще, вібролита або вібропресована? Чи можливо отримати якісний продукт з використанням технології, або сам спосіб виготовлення литої тротуарної плитки не допускає отримання матеріалу, відповідаючого вимогам існуючих ДСТУ? Чи існує оптимальний баланс між хорошими експлуатаційними якостями матеріалу і доступністю?

Для того щоб відповісти на ці питання, давайте спробуємо розібратися в основних факторах, що впливають на якість тротуарної плитки, що випускається.

Виробництво: вібропресування або вібролиття?

Розглянемо і порівняємо технології виробництва тротуарної плитки як методом вібролиття, так і методом об'ємного вібропресування (віброформування).

Технологія вібролиття - це красиво, дешево, але не дуже довговічно.

Спосіб отримання тротуарної плитки методом вібролиття в пластикових формах досить простий, хоча й має деякі специфічні особливості.

Бетонна суміш укладається в пластикову форму. Форма ставиться на вібростіл (стіл з безперервно вібруючою поверхнею) і витримується на ньому деякий час. Після того як бетонна суміш у формі утрамбувалась, форма знімається зі столу і вистоюється при певній температурі від 12 до 48 годин, після чого з неї дістається готовий виріб.
Отримані вироби мають дуже привабливий зовнішній вигляд і після нетривалої витримки для досягнення відпускної міцності можуть бути відправлені споживачеві.

Однак, як говорилося вище, міцність, водопоглинання і морозостійкість виробів не відповідають вимогам діючих ДСТУ. Велика частка ручної праці без будь-якої надії на можливу автоматизацію не дозволяє знизити собівартість литої тротуарної плитки, а також не дозволяє вийти на великі обсяги виробництва. Велика кількість спеціальних добавок, покликаних прискорити дозрівання бетону, і пластифікаторів для збільшення рухливості бетону значно збільшує собівартість виробів.
Тепер розглянемо особливості виробництва тротуарної плитки методом об'ємного вібропресування (віброформування).
В основі технології об'ємного вібропресування (віброформування) лежить спосіб отримання бетонних виробів методом віброущільнення напівсухої бетонної суміші з обов'язковим привантаженням формуючого пуансона.
Формування виробів проводиться на стаціонарних вібропресах.

Для вібропресування (віброформування) характерне використання напівсухих бетонних сумішей з пониженим водо-цементним співвідношенням. Зниження водо-цементного співвідношення дозволяє виготовляти вироби високої міцності при зменшеному вмісті цементу марки М-400.

Метод напівсухого вібропресування дозволяє отримувати вироби з високими характеристиками морозостійкості (F-200, F-300 і більше) і низьким водопоглинанням (менше 5%). Для виробів, виготовлених на вібропресах, характерна точність геометричних розмірів і стабільність основних експлуатаційних параметрів.
Формуючою частиною вібропресу є матриця і пуансон.

Пуансон має на своїй поверхні малюнок, який віддруковується на лицьовій поверхні тротуарної плитки. Матриця відповідає за формування стінок плитки, що виготовляється. Формування виробів відбувається на змінних технологічних піддонах, що подаються потім на ділянку сушіння.

Методом вібропресування можна виготовляти тротуарну плитку, бордюри і водовідливи, а також стінні й перегородкові блоки (більш докладно про блоки див. статтю «Шлакоблок: історія та сучасність»).

Сам процес виробництва тротуарної плитки умовно можна розділити на три етапи:

1. Приготування бетонної суміші

Для приготування бетону використовується бетонозмішувач примусової дії (ідеальним прийнято вважати двовальний бетонозмішувач, у якому процес перемішування відбувається набагато ефективніше). Для одношарових виробів достатньо одного змішувача, для випуску двошарових відповідно два змішувача. Після приготування бетонного розчину, формувальна суміш, основними складовими якої є відсів і цемент, подається безпосередньо до матриці вібропресу, де відбувається процес формування.

2. Формування

Матриця притискає технологічний піддон до віброплощі пресу, після завантаження формувальної суміші до матриці опускається пуансон і вмикаються вібратори виброплощі і каретки пуансона. Під дією віброімпульсів відбувається ущільнення матеріалу. Час вібропресування зазвичай не перевищує 3-5 секунд. Потім матриця і пуансон за допомогою приводних важелів піднімаються у верхнє положення, а на віброплощі залишається технологічний піддон з відформованими виробами. Піддон з тротуарною плиткою подається на ділянку сушіння, а на його місце встановлюється наступний піддон.

3. Сушіння виробів

Технологічні піддони з відформованими виробами подаються на ділянку сушіння, де повинні піддатися тепловологій обробці. В якості теплоносія зазвичай використовують водяну пару. Однак за наявності вільних площ цілком допускається тверднення виробів на основі портландцементу в умовах виробничого приміщення. Таким чином значно знижуються витрати на теплову обробку виробів.

Вироби знімаються з технологічних піддонів після досягнення міцності бетону не менше 1.5-2.0 МПа (звичайно вже через 5-8 годин), потім звільнені піддони повторно подаються на формувальну ділянку і цикл повторюється.

За умови точного дотримання рецептури вібропресована тротуарна плитка повністю відповідає вимогам ДСТУ за міцністю, стиранням, водопоглинанням і морозостійкістю, а в деяких випадках і перевершує їх.

За меншої витрати цементу вібропресована тротуарна плитка значно міцніше литої плитки. Технологія вібропресування дозволяє скоротити витрати пластифікатора і модифікуючих добавок і значно зменшити частку ручної праці на виробництві.
Організація двозмінної роботи, скорочений технологічний цикл (у порівнянні з технологією виробництва литої тротуарної плитки) дозволяють різко збільшити випуск продукції при зниженні накладних витрат.

Отже, ми розглянули два основних способи виробництва тротуарної плитки. Виявили суттєві недоліки технології вібролиття.

Тепер спробуємо пояснити причини.

Основною причиною малої міцності і морозостійкості бетонних виробів є підвищене водоцементне відношення.

Відомо, що міцність і довговічність бетонних виробів безпосередньо залежить не тільки від якості застосовуваних матеріалів і умов дозрівання бетону, але і, перш за все, від раціонально підібраного складу і від жорсткості (рухливості) бетону.

Жорсткість бетонної суміші є основним параметром, що визначає міцність і морозостійкість бетону.

ДСТУ прямо вказують, що для виготовлення тротуарної плитки водоцементне відношення повинно бути не більше 0.4! При збільшенні водоцементного відношення тротуарна плитка ніколи не буде відповідати вимогам ДСТУ, капілярні пори в бетонній масі знизять і морозостійкість, і міцність виробу. Тому вимоги ДСТУ цілком закономірні, тротуарну плитку слід виготовляти при водоцементному відношенні не більше 0.4!
Бетон з низьким водоцементним відношенням класифікується як жорсткий бетон. При визначенні рухливості бетону стандартним конусом твердий бетон практично не дає усадку після зняття еталонного конуса.

Однак для виготовлення тротуарної плитки за технологією вібролиття використовують рухливі й литі бетонні суміші з водоцементним відношенням близько 1.25-0.57. Більш жорстка бетонна суміш попросту не розтікається по пластиковій формі, не передає малюнок і, нарешті, руйнує саму форму, не розраховану на роботу з жорсткими складами. Навпаки, виробники литої тротуарної плитки намагаються збільшити рухливість бетону і працюють в основному з литими сумішами. Лита суміш швидше заповнює пластикову форму, вона, в порівнянні з жорсткою, легше укладається, швидкість роботи і продуктивність зростає. Однак таке збільшення водоцементного відношення незмінно призводить до втрати міцності і морозостійкості бетону.

Стають зрозумілі причини швидкого руйнування гладкої і привабливої, однак не міцної і відповідно не довговічної литої тротуарної плитки!

Зауважимо, що за всієї очевидності причини швидкого руйнування литої тротуарної плитки зовсім не лежать на поверхні. Здавалося б, ДСТУ не є секретними і знаходяться у вільному обігу. Там детально викладені вимоги до тротуарної плитки і матеріалів, що входять до її складу.

Однак, незважаючи на це запитання «ЯКА ПЛИТКА КРАЩЕ» не втрачає своєї актуальності.

Ця стаття, я вважаю, дає остаточну відповідь на це питання. Так, лита тротуарна плитка має відмінний зовнішній вигляд; так, її нескладно виготовити; так, вона дозволяє до невпізнанності змінити доріжки і стежки, майданчики та площі, проте давайте подивимося правді в очі: тротуарна плитка, виготовлена за технологією вібролиття, ні за жодним із найважливіших показників не відповідає вимогам діючих ДСТУ! А тротуарна плитка, отримана методом вібропресування, дійсно має шорстку поверхню, виробництво її вимагає більш серйозних вкладень, асортимент вібропресованої плитки дійсно не такий багатий, проте вібропресована плитка - якісний матеріал, який не починає через рік експлуатації сипатися під ногами, а вже через 3 - 4 роки не потребує повної заміни!

Фізичні характеристики та вибір якісної тротуарної плитки

Фізичні характеристики якісної тротуарної плитки наступні:

міцність при стисненні: 360-400 кг/см2

водопоглинання: не більше 4,0% від обсягу

стираність: 0,33 г/см2

марка за морозостійкістю: F200 (більш докладно див. рубрику «Протоколи випробувань»)

Питання складне - визначити якість плитки без спеціальних приладів і проведення випробувань у лабораторії складно. Щоб не помилитися, потрібно знати деякі особливості зовнішнього вигляду плитки. Є два способи надати тротуарній плитці дзеркальної поверхні - шляхом додавання до складу бетонного розчину спеціальних добавок або шляхом введення більшої кількості води. Ясно одразу, що додавання води обійдеться виробнику набагато дешевше, ніж введення дорогих добавок, але вода суттєво знижує міцність плитки. Визначити причину дзеркальності можна таким способом: злегка ударяємо дві плитки між собою, прислухаємося до звуку. Якщо звук дзвінкий, плитка виготовлена з введенням спеціальних добавок, якщо глухий - додано більшу кількість води.

Колір тротуарної плитки повинен бути насиченим і яскравим. Якщо ж плитка має надмірно яскраве забарвлення, це свідчить про підвищену присутність барвника (пігменту), що також не надає плитці міцності.

Ціна тротуарної плитки не може бути низькою, якщо вона зроблена на сучасному обладнанні та при її виробництві застосовані якісні, випробувані матеріали.

Плитка повинна бути виконана тільки за умовами ДСТУ, про що має свідчити клеймо виробника (сертифікат відповідності, результати випробувань). Вибір дешевшої тротуарної плитки, виробленої згідно з технічними умовами, не гарантує її якості і довгого терміну служби.

Перед покупкою необхідно точно розрахувати необхідну кількість тротуарної плитки, оскільки докупити її буде важко - колір плиток одного і того ж типу, але з різних партій не збігається за тоном (а в деяких випадках - і за розміром).

Будь-яка партія тротуарної плитки містить деякий відсоток браку - міжнародні стандарти допускають наявність до 5% браку в кожній партії.

Купуйте більшу кількість квадратних метрів плитки, ніж потрібно - на 7-10%, цілком можливо її доведеться підрізати і частина піде на відхід.

Відсоток додаткової плитки залежить і від обраного способу укладання: при круговому або діагональному укладанні потрібно більше бетонної плитки, ніж при паралельному. Буде правильно залишити про запас 1-1,5 м2 плитки для заміни пошкодженої в процесі експлуатації.