завод
дрібноштучних
бетонних виробів

Тротуарна бруківка

Старе місто
висотою: 45 мм

від 207.00 грн

Детальніше
Старе місто 60
висотою: 60 мм

від 227.00 грн

Детальніше
Плитка Цеглинка 45
висотою: 45 мм

від 207.00 грн

Детальніше
Плитка Цеглинка 60
висотою: 60 мм

від 227.00 грн

Детальніше
Плитка Цеглинка 80
висотою: 80 мм

від 262.00 грн

Детальніше
Плитка Квадрат 100х100
висотою: 45 мм

від 207.00 грн

Детальніше
Плитка Квадрат 200х200
висотою: 45 мм

від 207.00 грн

Детальніше
Альпійська бруківка
висотою: 60 мм

від 227.00 грн

Детальніше
Плитка Римський камiнь
висотою: 60 мм

від 227.00 грн

Детальніше
Плитка Кость 80
висотою: 80 мм

від 265.00 грн

Детальніше
Тротуарный бордюр 500
висотою: 190 мм

від 45.00 грн

Детальніше
Тротуарний бордюр 700
висотою: 200 мм

від 60.00 грн
від 74.00 грн

Детальніше
Бордюр для тротуарів
висотою: 200 мм

від 90.00 грн

Детальніше
Bідлив бетонний
висотою: 60 мм

від 41.00 грн

Детальніше
Бордюр дорожный
висотою: 300 мм

від 178.00 грн

Детальніше

Тротуарна бруківка

ТОВ "ВУД" пропонує тротуарну бруківку за досить привабливими цінами. Розрахувати вартість ви можете на цій сторінці.
Тротуарна бруківка: історія, переваги, застосування
Мостити дороги каменем першими почали ще греки і римляни.
Виробництво тротуарної бруківки було винайдено в Голландії в XIX столітті. Вона використовувалася при будівництві доріг через нестачу в країні кам'яних матеріалів. Після того як застосування такого матеріалу було визнано достатньо успішним, виробництво тротуарної бруківки почалося і в інших країнах.
У СРСР бруківка з штучних матеріалів з'явилася в 1970-х - 1980-х роках. Спочатку використовувалися масивні залізобетонні плити квадратної і прямокутної форми. Виробництво фігурної тротуарної бруківки почалося в середині дев'яностих років XX століття; спочатку тільки методом вібролиття. На даний момент тротуарна бруківка - це досить популярний будівельний матеріал.
Тротуарна бруківка використовується для благоустрою та декоративного оформлення покриттів тротуарів, площ, перонів, територій перед котеджами, офісами, банками. Таке покриття надає місту або заміській ділянці цивілізований і доглянутий вигляд. Заміна асфальту на бруківку має безліч переваг. Серед них і простота укладання, і привабливий зовнішній вигляд тротуарної бруківки, і довговічність тротуарної бруківки в порівнянні з іншими покриттями, і виключення можливості утворення вологи на поверхні. На даний момент тротуарна бруківка виробляється в широкій колірній гамі шляхом введення до бетонну суміші різних барвників (пігментів). Із звичайного цементу виробляється бруківка приглушених тонів, характерних для природного каменю, а при використанні білого цементу можливе отримання яскравих насичених тонів.
Переваги тротуарної бруківки
Перш за все - це екологічність. Тротуарна бруківка виробляється з натурального, екологічно чистого матеріалу без шкідливих домішок і штучних барвників, який не виділяє канцерогенів.
Другим основним достоїнством слід вважати довговічність. Досить висока міцність тротуарної бруківки, здатність витримувати великі механічні навантаження і її низька зношуваність значно продовжують термін її експлуатації і дозволяють надовго зберегти її привабливий зовнішній вигляд.
Далі слідує морозостійкість. Здатність тротуарної бруківки витримувати дуже низькі температури робить її практично незамінною в умовах українського клімату.
Стійкість до різних погодних умов. Тротуарна бруківка практично несприйнятлива до руйнівного впливу дощу, вітру і відкритого сонця.
Також одним з важливих достоїнств слід визнати простоту у догляді. Тротуарна бруківка легко очищується від будь-яких типів забруднень і потребує мінімального догляду.
Наступне - ремонтопридатність. Ця якість робить можливим багаторазове застосування тротуарної бруківка при повторній прокладці комунікацій або виконанні інших ремонтних робіт.
Крім того, слід відзначити її естетичність. Тротуарна бруківка - ідеальний варіант для мощення тротуарів, доріжок і присадибних територій. Комбінуючи між собою бруківки різного розміру, кольору і фактури можна створити незліченну кількість варіантів укладання. Все це дозволяє гармонійно вписати тротуарну бруківку в будь-який ландшафт, будь то міська площа, приміський парк або присадибна ділянка.
І, мабуть, основною перевагою необхідно визнати економічність. При незначній різниці в ціні, у порівнянні з тим же асфальтом, тротуарна бруківка вимагає набагато менше витрат на укладання, утримання та догляд.
Технологія виробництва тротуарної бруківки методом лиття бетонного розчину в пластикові форми, що з'явилася в Україні з середини дев'яностих років минулого століття, стала справжнім відкриттям як для приватних осіб, так і для великих будівельних організацій. Нерозбещений архітектурною різноманітністю український будівельник сприйняв надану можливість отримання доступного матеріалу мощення та благоустрою території як порятунок від постійної залежності від асфальту і бетону, матеріалу досить дорогого і на ті часи дефіцитного.
Купити тротуарну плитку в Дніпропетровську за доступною ціною ви можете, звернувшись за вказаними на сайті контактам. Завод-виробник гарантує високу якість виробленої продукції.
З поширенням технології отримання литої тротуарної бруківки зникла проблема вибору матеріалу для будівництва пішохідних тротуарів та майданчиків. Під'їзди до будинків, міські тротуари і цілі міські площі почали набувати цивілізованого «європейського» вигляду. Величезний попит на матеріал цілком закономірно викликав бурхливе зростання приватних підприємств з випуску тротуарної бруківки, бордюрів та різноманітних елементів малої архітектури. Цьому сприяла й доступність необхідного технологічного обладнання, частина якого могла бути виготовлена власними силами, а також простота самої технології виробництва литої тротуарної бруківки в пластикових формах. Західні виробники, в основному зі Східної Європи, завдяки повній відсутності вітчизняної конкуренції та багатому асортименту пропонованих пластикових форм гарної якості, досить швидко заповнили вакуум матеріалу для благоустрою території.
Безсумнівно, позитивним моментом появи на українському будівельному ринку імпортних пластикових форм для виготовлення тротуарної бруківки слід вважати і те, що багато українських виробників будівельних матеріалів починали своє виробництво саме з виготовлення литої тротуарної бруківки. Зазвичай такі фірми організовувались у малопридатних приміщеннях (наприклад, у гаражі), згодом часто перетворюючись на великі організації, що виробляють будівельні матеріали.
Ще раз хотілося б відзначити, що небувало великий попит на литу плитку в дев'яностих роках був обумовлений не її експлуатаційними характеристиками, а насамперед практично повною відсутністю альтернативних пропозицій. Асфальт був дуже дефіцитний, укладання пішохідних доріжок з бетону виливалося у вкрай трудомістке заняття, а вібропресована тротуарна бруківка, хоча і вироблялася у великій кількості на великих спеціалізованих підприємствах, мала «сумний» зовнішній вигляд, убогий асортимент, та й була практично не доступна приватним особам.
Однак у міру накопичення досвіду виробництва, застосування та експлуатації стали проявлятися деякі неприємні особливості литої тротуарної бруківки, та й самої технології її виробництва. Тротуарна бруківка, виготовлена методом лиття бетонного розчину в пластикові форми, має привабливий зовнішній вигляд і гладку поверхню. Рухомий бетон з великим вмістом цементу, який застосовується для виготовлення литої тротуарної бруківки, легко піддається фарбуванню в різні кольори. Завдяки великому асортименту форм можливе отримання виробів, що мають різну фактуру поверхні. Але, на жаль, всі плюси литої тротуарної бруківки безсилі перед кількома мінусами, первовічно властивими цьому матеріалу і способу його виробництва.
При значній витраті високомарочного цементу, найчастіше міцність литої тротуарної бруківки недостатня для експлуатації в місцях з інтенсивним рухом. Виготовлена з точним дотриманням рекомендованого технологічного процесу і пропорцій, лита тротуарна бруківка насилу укладалася у вимоги, які пред'являються діючими ДСТУ (ДСТУ Б В.2.7-145: 2008 «Будівельні матеріалі. Вироби бетонні тротуарні неармовані. Технічні умови» і ДСТУ Б В.2.7 -238:2010 «Будівельні матеріали. Плити бетонні тротуарні. Технічні умови» - далі за текстом ДСТУ) у частині стирання бетону. Показники стиранням литої тротуарної бруківки рідко опускаються нижче 1.4г/см2. У той час як зношуваність тротуарної бруківки, що працює в умовах малої інтенсивності руху, за вимогами ДСТУ повинна бути не вище 0.7 г/см2.
Морозостійкість тротуарної бруківки - найважливіший показник, від якого безпосередньо залежить довговічність елементів мощення. Поряд з показниками водопоглинення, морозостійкість визначає терміни експлуатації покриття. Іншими словами, показники морозостійкості (вимірюється в циклах, позначається латинською літерою «F») говорять, скільки років тротуарна бруківка гарантовано збереже свій зовнішній вигляд без видимих пошкоджень верхнього шару.
У ДСТУ вказується, що морозостійкість тротуарної бруківки повинна бути не нижче F-100! І це для південних районів, де температура найбільш холодної п'ятиденки від 0 до -5 ° С. Для центрального регіону України, де температура найбільш холодної п'ятиденки від -5 до -15 ° С, а для більш північних районів від -15 до -45 ° С, морозостійкість тротуарної бруківки повинна бути не нижче F-150 і F-200 відповідно! Але тротуарна бруківка, виготовлена за технологією вібролиття, практично не відповідає цим вимогам! Морозостійкість литої тротуарної бруківки значно нижче показників, зазначених у діючих ДСТУ. Водопоглинання литої бруківки також не відповідає вимогам ДСТУ і зазвичай вище зазначених 5 - 6%.
Результат таких грубих невідповідностей - малий термін нормальної експлуатації тротуарної бруківки, виготовленої за технологією вібролиття. Практично скрізь можна спостерігати, що порівняно недавно укладена бруківка вже через кілька років починає кришитися і розтріскуватися. Причому в місцях з інтенсивним рухом це відбувається вже через пару років. В результаті матеріал, зобов'язаний служити дуже довго, через незначний час вже потребує ремонту, а часто і повної заміни! Нагадаємо, що заміна елементів мощення - процедура набагато більш складна і трудомістка, ніж укладання!
Причому перераховані вище проблеми в основному притаманні литій тротуарній плитці. Бруківка, виготовлена методом вібропресування, служить набагато довше. У багатьох великих містах України можна зустріти місця, де вібропресована тротуарна бруківка, виготовлена ще в 70-х роках ХХ століття, має прекрасний зовнішній вигляд і відмінно збереглася навіть в умовах інтенсивної експлуатації. І хоча найчастіше міські майданчики з укладеною плиткою далекі від досконалості, причина цього, швидше за все, — відсутність надійної піщаної подушки і системи водовідливу, що прийшли в непридатність, ніж сама тротуарна бруківка.
Справа в тому, що цілком природне бажання міських муніципалітетів, комунальних служб, а також юридичних і фізичних осіб заощадити грошові кошти на благоустрої шляхом придбання найдешевшої тротуарної бруківки і наймання для її укладання, м'яко кажучи, «любителів», повністю відповідає старій приказці: « скупий платить двічі ». А от щоб зрозуміти, як виробляється якісна тротуарна бруківка, як визначити її якість при виборі і яка технологія укладання бруківки буде правильною, - необхідно прочитати цю статтю.
Отже, досвід експлуатації тротуарної бруківки, виготовленої за технологією вібролиття, виявив серйозні недоліки, властиві цьому матеріалу і методу його виробництва.
Тому виробники і споживачі тротуарної бруківки все частіше задаються резонним питанням: так яка ж тротуарна бруківка краще, вібролита або вібропресована? Чи можливо отримати якісний продукт з використанням технології, або сам спосіб виготовлення литої тротуарної бруківки не допускає отримання матеріалу, відповідаючого вимогам існуючих ДСТУ? Чи існує оптимальний баланс між хорошими експлуатаційними якостями матеріалу і доступністю?
Для того щоб відповісти на ці питання, давайте спробуємо розібратися в основних факторах, що впливають на якість тротуарної бруківки, що випускається.
Виробництво: вібропресування або вібролиття?
Розглянемо і порівняємо технології виробництва тротуарної бруківки як методом вібролиття, так і методом об'ємного вібропресування (віброформування).
Технологія вібролиття - це красиво, дешево, але не дуже довговічно.
Спосіб отримання тротуарної бруківки методом вібролиття в пластикових формах досить простий, хоча й має деякі специфічні особливості.
Бетонна суміш укладається в пластикову форму. Форма ставиться на вібростіл (стіл з безперервно вібруючою поверхнею) і витримується на ньому деякий час. Після того як бетонна суміш у формі утрамбувалась, форма знімається зі столу і вистоюється при певній температурі від 12 до 48 годин, після чого з неї дістається готовий виріб.
Отримані вироби мають дуже привабливий зовнішній вигляд і після нетривалої витримки для досягнення відпускної міцності можуть бути відправлені споживачеві.
Однак, як говорилося вище, міцність, водопоглинання і морозостійкість виробів не відповідають вимогам діючих ДСТУ. Велика частка ручної праці без будь-якої надії на можливу автоматизацію не дозволяє знизити собівартість литої тротуарної бруківки, а також не дозволяє вийти на великі обсяги виробництва. Велика кількість спеціальних добавок, покликаних прискорити дозрівання бетону, і пластифікаторів для збільшення рухливості бетону значно збільшує собівартість виробів.
Тепер розглянемо особливості виробництва тротуарної бруківки методом об'ємного вібропресування (віброформування).
В основі технології об'ємного вібропресування (віброформування) лежить спосіб отримання бетонних виробів методом віброущільнення напівсухої бетонної суміші з обов'язковим привантаженням формуючого пуансона.
Формування виробів проводиться на стаціонарних вібропресах.
Для вібропресування (віброформування) характерне використання напівсухих бетонних сумішей з пониженим водо-цементним співвідношенням. Зниження водо-цементного співвідношення дозволяє виготовляти вироби високої міцності при зменшеному вмісті цементу марки М-400.
Метод напівсухого вібропресування дозволяє отримувати вироби з високими характеристиками морозостійкості (F-200, F-300 і більше) і низьким водопоглинанням (менше 5%). Для виробів, виготовлених на вібропресах, характерна точність геометричних розмірів і стабільність основних експлуатаційних параметрів.
Формуючою частиною вібропресу є матриця і пуансон.
Пуансон має на своїй поверхні малюнок, який віддруковується на лицьовій поверхні тротуарної бруківки. Матриця відповідає за формування стінок бруківки, що виготовляється. Формування виробів відбувається на змінних технологічних піддонах, що подаються потім на ділянку сушіння.
Методом вібропресування можна виготовляти тротуарну плитку, бордюри і водовідливи, а також стінні й перегородкові блоки (більш докладно про блоки див. статтю «Шлакоблок: історія та сучасність»).
Сам процес виробництва тротуарної бруківки умовно можна розділити на три етапи:
1. Приготування бетонної суміші
Для приготування бетону використовується бетонозмішувач примусової дії (ідеальним прийнято вважати двовальний бетонозмішувач, у якому процес перемішування відбувається набагато ефективніше). Для одношарових виробів достатньо одного змішувача, для випуску двошарових відповідно два змішувача. Після приготування бетонного розчину, формувальна суміш, основними складовими якої є відсів і цемент, подається безпосередньо до матриці вібропресу, де відбувається процес формування.
2. Формування
Матриця притискає технологічний піддон до віброплощі пресу, після завантаження формувальної суміші до матриці опускається пуансон і вмикаються вібратори виброплощі і каретки пуансона. Під дією віброімпульсів відбувається ущільнення матеріалу. Час вібропресування зазвичай не перевищує 3-5 секунд. Потім матриця і пуансон за допомогою приводних важелів піднімаються у верхнє положення, а на віброплощі залишається технологічний піддон з відформованими виробами. Піддон з тротуарною плиткою подається на ділянку сушіння, а на його місце встановлюється наступний піддон.
3. Сушіння виробів
Технологічні піддони з відформованими виробами подаються на ділянку сушіння, де повинні піддатися тепловологій обробці. В якості теплоносія зазвичай використовують водяну пару. Однак за наявності вільних площ цілком допускається тверднення виробів на основі портландцементу в умовах виробничого приміщення. Таким чином значно знижуються витрати на теплову обробку виробів.
Вироби знімаються з технологічних піддонів після досягнення міцності бетону не менше 1.5-2.0 МПа (звичайно вже через 5-8 годин), потім звільнені піддони повторно подаються на формувальну ділянку і цикл повторюється.
За умови точного дотримання рецептури вібропресована тротуарна бруківка повністю відповідає вимогам ДСТУ за міцністю, стиранням, водопоглинанням і морозостійкістю, а в деяких випадках і перевершує їх.
За меншої витрати цементу вібропресована тротуарна бруківка значно міцніше литої бруківки. Технологія вібропресування дозволяє скоротити витрати пластифікатора і модифікуючих добавок і значно зменшити частку ручної праці на виробництві.
Організація двозмінної роботи, скорочений технологічний цикл (у порівнянні з технологією виробництва литої тротуарної бруківки) дозволяють різко збільшити випуск продукції при зниженні накладних витрат.
Отже, ми розглянули два основних способи виробництва тротуарної бруківки. Виявили суттєві недоліки технології вібролиття.
Тепер спробуємо пояснити причини.
Основною причиною малої міцності і морозостійкості бетонних виробів є підвищене водоцементне відношення.
Відомо, що міцність і довговічність бетонних виробів безпосередньо залежить не тільки від якості застосовуваних матеріалів і умов дозрівання бетону, але і, перш за все, від раціонально підібраного складу і від жорсткості (рухливості) бетону.
Жорсткість бетонної суміші є основним параметром, що визначає міцність і морозостійкість бетону.
ДСТУ прямо вказують, що для виготовлення тротуарної бруківки водоцементне відношення повинно бути не більше 0.4! При збільшенні водоцементного відношення тротуарна бруківка ніколи не буде відповідати вимогам ДСТУ, капілярні пори в бетонній масі знизять і морозостійкість, і міцність виробу. Тому вимоги ДСТУ цілком закономірні, тротуарну плитку слід виготовляти при водоцементному відношенні не більше 0.4!
Бетон з низьким водоцементним відношенням класифікується як жорсткий бетон. При визначенні рухливості бетону стандартним конусом твердий бетон практично не дає усадку після зняття еталонного конуса.
Однак для виготовлення тротуарної бруківки за технологією вібролиття використовують рухливі й литі бетонні суміші з водоцементним відношенням близько 1.25-0.57. Більш жорстка бетонна суміш попросту не розтікається по пластиковій формі, не передає малюнок і, нарешті, руйнує саму форму, не розраховану на роботу з жорсткими складами. Навпаки, виробники литої тротуарної бруківки намагаються збільшити рухливість бетону і працюють в основному з литими сумішами. Лита суміш швидше заповнює пластикову форму, вона, в порівнянні з жорсткою, легше укладається, швидкість роботи і продуктивність зростає. Однак таке збільшення водоцементного відношення незмінно призводить до втрати міцності і морозостійкості бетону.
Стають зрозумілі причини швидкого руйнування гладкої і привабливої, однак не міцної і відповідно не довговічної литої тротуарної бруківки!
Зауважимо, що за всієї очевидності причини швидкого руйнування литої тротуарної бруківки зовсім не лежать на поверхні. Здавалося б, ДСТУ не є секретними і знаходяться у вільному обігу. Там детально викладені вимоги до тротуарної бруківки і матеріалів, що входять до її складу.
Однак, незважаючи на це запитання «ЯКА БРУКІВКА КРАЩЕ» не втрачає своєї актуальності.
Ця стаття, я вважаю, дає остаточну відповідь на це питання. Так, лита тротуарна бруківка має відмінний зовнішній вигляд; так, її нескладно виготовити; так, вона дозволяє до невпізнанності змінити доріжки і стежки, майданчики та площі, проте давайте подивимося правді в очі: тротуарна бруківка, виготовлена за технологією вібролиття, ні за жодним із найважливіших показників не відповідає вимогам діючих ДСТУ! А тротуарна бруківка, отримана методом вібропресування, дійсно має шорстку поверхню, виробництво її вимагає більш серйозних вкладень, асортимент вібропресованої бруківки дійсно не такий багатий, проте вібропресована бруківка - якісний матеріал, який не починає через рік експлуатації сипатися під ногами, а вже через 3 - 4 роки не потребує повної заміни!
Фізичні характеристики та вибір якісної тротуарної бруківки
Фізичні характеристики якісної тротуарної бруківки наступні:
міцність при стисненні: 360-400 кг/см2
водопоглинання: не більше 4,0% від обсягу
стираність: 0,33 г/см2
марка за морозостійкістю: F200 (більш докладно див. рубрику «Протоколи випробувань»)
Питання складне - визначити якість бруківки без спеціальних приладів і проведення випробувань у лабораторії складно. Щоб не помилитися, потрібно знати деякі особливості зовнішнього вигляду бруківки. Є два способи надати тротуарній плитці дзеркальної поверхні - шляхом додавання до складу бетонного розчину спеціальних добавок або шляхом введення більшої кількості води. Ясно одразу, що додавання води обійдеться виробнику набагато дешевше, ніж введення дорогих добавок, але вода суттєво знижує міцність бруківки. Визначити причину дзеркальності можна таким способом: злегка ударяємо дві бруківки між собою, прислухаємося до звуку. Якщо звук дзвінкий, бруківка виготовлена з введенням спеціальних добавок, якщо глухий - додано більшу кількість води.
Колір тротуарної бруківки повинен бути насиченим і яскравим. Якщо ж бруківка має надмірно яскраве забарвлення, це свідчить про підвищену присутність барвника (пігменту), що також не надає плитці міцності.
Ціна тротуарної бруківки не може бути низькою, якщо вона зроблена на сучасному обладнанні та при її виробництві застосовані якісні, випробувані матеріали.
Бруківка повинна бути виконана тільки за умовами ДСТУ, про що має свідчити клеймо виробника (сертифікат відповідності, результати випробувань). Вибір дешевшої тротуарної бруківки, виробленої згідно з технічними умовами, не гарантує її якості і довгого терміну служби.
Перед покупкою необхідно точно розрахувати необхідну кількість тротуарної бруківки, оскільки докупити її буде важко - колір плиток одного і того ж типу, але з різних партій не збігається за тоном (а в деяких випадках - і за розміром).
Будь-яка партія тротуарної бруківки містить деякий відсоток браку - міжнародні стандарти допускають наявність до 5% браку в кожній партії.
Купуйте більшу кількість квадратних метрів бруківки, ніж потрібно - на 7-10%, цілком можливо її доведеться підрізати і частина піде на відхід.
Відсоток додаткової бруківки залежить і від обраного способу укладання: при круговому або діагональному укладанні потрібно більше бетонної бруківки, ніж при паралельному. Буде правильно залишити про запас 1-1,5 м2 бруківки для заміни пошкодженої в процесі експлуатації.